Concurrent voor AD: viswinkels starten eigen haringtest

01

Jan.

A

by Bart

Viswinkels en groothandelaren in de sector komen gezamenlijk in 2018 met een eigen haringtest. Consumenten spelen daarin een grote rol.

De Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) en de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH)willen de consument laten oordelen over de kwaliteit van de haring. “Wij zijn er van overtuigd dat de mening van de klant het allerbelangrijkste is,” aldus Henk Achterhuis, voorzitter van de CVAH tegen de NOS.

De jaarlijkse haringtest van het AD krijgt dus concurrentie. Achter de schermen waren de CVAH en de VNV al enige tijd bezig met dit plan. Maar de onvrede over de AD haringtest – afgelopen periode voor de 36e keer – heeft de uitrol in een stroomversnelling gebracht. VNV-voorzitter Peter van de Laar ziet veel voordelen: “Door je klanten te betrekken bij de nieuwe haringtest krijg je als visspecialist waardevolle feedback. Die feedback kun je gebruiken om je product en dienstverlening verder te verbeteren.”

X Hartelijk dank voor uw aanmelding. U ontvangt binnen twee werkdagen een bevestiging op uw mailadres!
X U heeft het leeslimiet van twee artikelen bereikt. Om meer artikelen te kunnen lezen moet u inloggen met een van de onderstaande opties.

Inloggen met Facebook Inloggen met LinkedIn